söndag 11 september 2011

Lyxiga bullar

Idag när det var så regnigt och tråkigt ute satte jag igång att baka bullar efter promenaden med Figge.
Hittade ett recept för ett tag sedan där de bytt ut den vanliga fyllningen mot Nutella-kräm. Hur smaskigt låter det inte med chokladfyllda bullar? En chokladälskare som mig går ju igång direkt! =)


Massor av bullar att ladda frysen med inför hösten

Receptet hittade jag hos Söta saker, hon hade hackade hasselnötter som garnering. Tyvärr hade jag inga nötter hemma så det fick bli pärlsocker den här gången. Men nu har jag ett helt gäng med bullpåsar inför höstens fikastunder, så ni som bor i närheten och vill komma på fika, hojta till vettja!

Nu blir det soffhäng resten av kvällen, också ska jag provsmaka en bulle så fort kvällsmaten sjunkit några hack ;-) 
Ha det så bra, kram Maria

4 kommentarer:

  1. halloj vännen
    Meeen vilken fin header du fixat till:)
    Åhh bullarna såg goda ut ,synd man bor så långt bort annars hade du nog fått besök hi hi
    Ha en skön kväll o sov sött:)
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  2. De ser rigtige mumsige ud :) Velbekomme.

    SvaraRadera
  3. Spännande att höra ditt minne från den dagen. Det är väl en dag som har bitit sig fast i de flesta av oss. Det är så hemskt iallafall att man inte kan tro att sånt händer.

    Tack för att du är snäll o tala om att du gillar mina bilder. Blir så glad så fort nån säger något fint om min blogg. Kan leva på det i flera dagar.

    Kramar*

    SvaraRadera
  4. nämen åh vad goda de såg ut! får testa receptet :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3