onsdag 24 augusti 2011

Nybakat bröd

Igår var jag och min mor på en liten turné. Vi skjutsade hem min moster till Årjäng efter att hon varit på sjukhuset i Karlstad. Det blev ett fika och kisstopp på Esters Café i Långserud, alltid lika mysigt där!
På hemvägen stannade vi till hos min mormor och morfar i Sillerud där vi fick lite kvällsmat innan vi for hemåt igen.

Så idag har jag faktiskt varit lite sliten. På förmiddagen när sambon jobbade tog jag det mest lugnt. Satt och pillade lite med Photoshop. Försöker ta mig lite tid då och då och lära mig lite mer. Idag har jag laddat ner några nya actions och typsnitt. Så snart kanske bloggen får lite nytt utseende...

Efter maten åkte sambon ut i skogen för att reka älgpassen inför höstens älgjakt. Figge fick springa av sig ordentligt och ligger nu och sover som en stock, härligt!
Jag ställde mig i skafferiet och bakade lite matbröd att fylla upp frysen med. Men först måste vi ju provsmaka dem till kvällsmat tillsammans med en kopp the. Det passar alldeles utmärkt idag när det är höstruskigt ute.

Har exprimenterat lite med bilderna jag tog på brödbaket ikväll. Har använt en action som heter "soft pink".
Tyckte det blev rätt bra, men jag har verkligen mycket kvar att lära mig känner jag =)

Plåtar på jäsning lite här o var...






Bebisen blev helvild efter kvällsmaten... Betyder det att bullarna fick godkänt tro?! ;-)
Tusen tack för alla era gulliga kommentarer om magen i förra inlägget, det värmer ska ni veta!

Ha en fortsatt fin kväll, kram Maria

5 kommentarer:

  1. Wow! Du har lärt dig en del minsann. Önskar jag hade PS

    SvaraRadera
  2. Hi hi hon/han vart nog lycklig av gott bröd nybakat o allt hi hi
    Ha en skön kväll med gott bröd o te .
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  3. sv, Tackar =D ja nu längtar man massor efter liten.. och förstår att du oxå längtar massor nu =P men snart har vi våra små :) Gud så fina koppar =P såna skulle jag vilja HA!! hihi

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. vilka fina bilder du tar

    SvaraRadera
  5. Va fina bilderna blev! Jag vill också lära mig mer om photoshop men det känns så himla stort och svårt att greppa. Åh, vad roligt det hade varit om vi bodde lite närmare varann, vore så kul och ses i verkligheten:)

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3