lördag 9 juli 2011

Tapetsering

Äntligen är de nya elementen på plats och vi har varmvatten igen!
Under veckan som gått har sambon jobbat och jag har målat fönster. Jag målade med samma råvita färg som vi använt i köket, den blir så himla snygg på trädetaljer tycker jag! Vi bestämde oss också för att måla istället för att tapetsera bakom elementen, ett smart och praktiskt val tror jag...

Råvita fönsterfoder bröt av fint mot den sandfärgade tapeten.

Det nya elementet (något fräschare än det gamla...)

Kommer bli annorlunda när vi får upp fönsterbrädorna, termostater och gardiner också.
Nu har vi avslutat dagens insats, som resulterat i en vägg som är färdig, den blev riktigt bra, så nu tar vi och samlar lite nya krafter inför morgondagen då vi tar itu med de andra väggarna. Längtar tills fondväggen är uppe, jag är så förtjust i den tapeten!

Hoppas ni har en härlig lördagkväll! Nu ska jag slappa i soffan och se på fotbolls-VM, imorgon är det Sveriges tur att spela kvatsfinal, heja heja!!!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3