onsdag 20 juli 2011

Taklister

Vi gjorde ett litet avbrott i renoveringsarbetet och åkte upp till min släkts sommarstuga ett par dagar. Vädret var inte det bästa, men det är alltid skoj att komma upp och träffa lite släktingar under sommaren. Vi åt god mat och satt och spelade kort långt in på nätterna. Men nu är vi hemma igen!

Tapetseringen av tv-rummet är färdig och idag har vi satt upp taklisterna. Vi valde att sätta tillbaka de gamla, fast vi fräschade till dem med lite råvit färg innan de fick komma upp igen. Nu återstår det lite arbete med att dölja lite spikhål och så, men det är skönt att väggarna i princip är klara.

Dörrfodret och taklisterna är målade råvita,
jag tycker det blev en fin brytning mot tapeten.

Imorgon får vi nog åka in till Karlstad igen och försöka enas om vilket golv vi ska lägga...
Behöver även hitta fina gardinstänger, vilket jag tycker är riktigt svårt... Jag vill inte ha stora och klumpiga stänger utan hellre lite enklare och diskreta. Någon som har ett tips på vart man kan köpa fina stänger?

Nu är vår energi och arbetslust slut, så det är dags att fixa till lite käk!
Ha en fortsatt skön "lill-lördag", kram Maria

2 kommentarer:

  1. Jag köpte smala vita av metall, enkla som busen, 140 cm långa, på Ikea, för 10 kronor styck :)

    SvaraRadera
  2. Så jättefint det blev hemma hos dig! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3