måndag 21 februari 2011

Nya dörrhandtag

Jag stortrivs i vårt nya kök. Allt är så vitt och fint!


Närbild.

Japp, i fredags orkade vi även bestämma oss för vilka dörrhandtag vi ville ha till våra nya dörrar som vi köpte några veckor innan jul... Allt tar sin lilla tid i detta hus... ;-)  Vi valde ett litet budget alternativ, men väl på plats så tycker jag de ser fina ut och passar bra ihop med dörrarna och resten av köket.

Förutom att montera handtag på dörrar händer det en hel del i vår hall just nu. Det är så himla svårt att få fina bilder i ett renoveringskaos, men jag tycker det är kul att ha lite dokumentation över våra renoveringsprojekt.

Återställartapeten är uppe.
Här ska vi måla med samma gråa färg som vi har målat med i köket.
Mitt emot sätter vi upp den rutiga tapeten "Rut" från Sandberg.

Dåligt ljus...
På kortväggen har vi satt upp renoveringsgips.
 Där ska det också målas med grått.
Mot den väggen får den fina frysboxen stå.

Vid väggen där vi ska sätta upp den fina tapeten kommer det stå två arbetsbänkar/köksöar från IKEA. Som man kan dra med in till köket om man behöver mer avlastningsytor där inne. Annars ska jag ha mina bakprylar här inne och lite skafferi-förvaring. Gäller ju att ladda skafferi och frys med massor av gott när man bor ute på landet och det är långt till affären!

Ha en skön måndag! Kram Maria

Ps. Ni som gillade den söta blomsprutan i mitt förra inlägg, så kan jag tipsa om att den finns att köpa på Panduro för endast 29 kr Ds.

2 kommentarer:

  1. Så otroligt spännande att följa era renoveringsprojekt. Det blir så fint!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående Linda! ;) Jätteroligt att få följa med på er resa! Fina dörrhandtag har ni också hittat!

    Kram Linda

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3