söndag 30 januari 2011

En lördag helt i min smak

Underbara tulpaner som vi fick av mamma o pappa

Efter två sovmornar känner jag mig äntligen som en ny människa! Det här med att gå upp vid klockan 4 på morgonen är inte riktigt min grej...
Helgen har varit väldigt bra hittills. I fredags gjorde vi ett litet ryck här hemma när vi kom hem, sedan landade vi i soffan och kollade på semi-finalen i handboll.
Vid lunchtid igår kom mina föräldrar hit på besök, vi tog oss en tur till ortens loppis och gjorde lite små fynd. Sedan käkade vi lite kycklingpaj och kladdkaka till efterrätt. På kvällen umgicks vi med lite kompisar, vad kan man mer begära av en lördag?
Och visst blev det lite loppisfynd även denna gång =)

En söt liten tillbringare med fiffig pip, 40 kronor

Fint virkat överkast 20 kronor

Det söta mönstret på överkastet

En salladsklämma 30 kronor
En glasburk 10 kronor
En brödform 10 kronor


Försöker hitta lite billiga prylar att kunna plantera i just nu, glasburken och brödformen tror jag kan komma till användning.
Idag fortsätter vi att heja på handbollskillarna när de ska försöka knipa bronsmedaljen. Lite senare i eftermiddag kanske jag letar fram penseln igen, finns fortfarande mycket som ska målas i detta hus ;-)

Ha en riktigt skön söndag, kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3