torsdag 16 december 2010

Oväntat

Frågade redan i måndags på jobbet om det fanns någon möjlighet att kunna vara ledig på fredag den här veckan. De svarade att det såg mörkt ut, alla vikarierna vi har var redan inkallade. Men idag när vi slutade så kom chefen fram och sa: - Maria, var hemma imorgon du! Tjihooo bara åka hem och ta helg en dag för tidigt, var inte riktigt inställd på det, så det blev en riktigt fin överraskning! Jag fick sådan energi  av beskedet att jag åkte förbi affären på vägen hem och köpte med lite fredagsmys, för det är ju faktiskt fredag för mig! Men framförallt så köpte jag massor av prylar så jag kan tillverka de sista julklapparna under helgen. Gjorde ett race när jag kom hem och testade att göra pepparkakskulor täckta med mörk choklad. Man blandar färskost och smulade pepparkakor som man sedan doppar i smält choklad. Receptet hittade jag hos Fint hemma, provsmakade givetvis en och de blev väldigt smaskiga! Blir nog kanon att stoppa i mina kartonger som jag pysslat ihop. Det jag är lite orolig för är att de kommer smälta, så jag får nog förvara mina pyssel-julklappar i kylskåpet, eller utomhus...
Gjorde även succén från förra året, Rocky Road, den går det ju inte att misslyckas med! Men jag slängde även ihop en sats med chokladkola med rostade pistagenötter och flingsalt. Nu ska de packas in lite fint och hoppas att inte "någon" kommer att äta upp dem innan julhelgen...

Mycket gott på en och samma bild, färdigt resultat får ni se en annan dag!
(Snart har vi nya bänkskivor och nya skärbrädor!)

Ha en skön torsdagkväll! Kram Maria

1 kommentar:

  1. Va har du likadana konsoler så spännande....... var har du dina???
    Jag tror att mima är riktigt gamla.
    AC

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3