tisdag 7 december 2010

Julklappspyssel

Under helgen har jag satt igång att tillverka årets pyssel-julklappar här hemma. Till vissa personer är det så himla svårt att hitta julklappar tycker jag. Så till dem och till andra utvalda brukar jag pyssla ihop något eget.
För ett par år sedan gjorde jag iordning almanackor med egna foton och ramar av papper runt varje foto. Förra året gjorde jag egna saffransskorpor i fina glasburkar och i år ska jag göra egna choklad/godis- kartonger med smaskigt innehåll som jag naturligtvis också tillverkar själv...
Jag har köpt bruna pappkartonger på Panduro som jag klätt in i papper och pysslat till litegrann. Den första blev helt ok tycker jag. Visst syns det att den är hemmagjord, men det tycker jag inte gör så mycket...

Såhär ser dem ut innan jag piffade till dem...


Färdig!
Klädd i rött hushållningspapper, pärlor, band och gammaldags bokmärke

I brist på julpynt här hemma så får den pryda fönstret ett tag...

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra för något smarrigt att ha i dem, men det löser sig! Vill gärna ha något lite annorlunda som de inte själva har testat eller redan gjort som julgodis... Ge mig gärna förslag om ni har något, surfade runt lite häromdagen och hittade ett recept på saffranskola med choklad runtom, låter inte det gott och lite annorlunda?
Nej, nu kallar spisen, snart dags att åka och jobba, -20 grader ute, Figge-Bus fryser om tassarna!
Ha det så bra, kram Maria

5 kommentarer:

  1. Jag fick smaka nåt som kallades Rocky road förra året. Receptet kom från kocken Leila. Det var så himla gott och lyxigt. Ett tips kanske?
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja, vem fryser inte om tassarna.....
    Fina askar :)
    Du är så duktig!

    SvaraRadera
  3. Hej hej!!
    Tack för din hälsning hos mig för ett tag sen :)
    Har inte hunnit tittat in till dig förrän nu!

    Så fina askarna blir!
    Det är så kul att pyssla!
    Just nu hinner jag tyvärr inte för min bebis tar upp den mesta av min tid..
    Men det kommer väl :)

    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för din goa kommentar hos mig! Roligt med en för mig ny blogg :)
    Jättefin ask du gjort - perfekt för julgodiset!
    Önskar dig en riktigt fin helg:)
    Kram Marie

    Vilken jättefin hund du har!!

    SvaraRadera
  5. Hej!! Ja visst är skärbrädorna fina de kommer i från House Doctor. Jag har köpt dem i min favvobutik här i trakten. http://www.nicepresenter.se/ Men visst måste de finnas på fler ställen, jag har sett att vissa av tjejerna som har webbutiker har dem!
    Hoppas du får en skön helg!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3