fredag 3 december 2010

Dörrarna har anlänt

Idag levererades våra nya köksdörrar. Jag visste att de fabriksmålade dörrarna är målade i en vit nyans som går mot det gula hållet och var lite orolig att det inte skulle bli så fint mot våra råvita dörrkarmar. Visst syns det att det inte är samma vita färg, men jag tycker det blev riktigt snyggt!
Nu händer det grejer och det är verkligen kul, golvet blir färdigt imorgon och sen ska den råvita bröstpanelen upp på väggarna! Finemang!

Den gamla dörren och det gamla golvet

Nya dörren

Nu gäller det att hitta ett snyggt handtag till dem också!

Skönt med fredag och en hel helg framför sig. Det blir till att fixa en hel del med köket så vi åtminstone slipper leva i den här röran under julhelgerna. Ska dock försöka få lite tid över till att pysa ner till ortens loppis och se om de fått in något nytt som vill flytta in i vårt kök!
Nu ska jag leta runt lite här på nätet efter smaskigt julgodis, laptopen i knät och Idol på tvn, fler som har det så?

Ha en skön fredagkväll, kram

3 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig.
    Vad fint det blev med den nya dörren.
    Jag har köpt så fina handtag på Bauhaus till våra nya dörrar i gammal stil. Dom passar perfekt i stilen till dom gamla dörrarna med gamla handtag.
    Ha en skön lördag!
    AC

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!

    Tack för dina, så alltid fina, kommentarer! Va kul att du kikar in till Årjäng ibland. Det vore ju jättetrevligt om vi kunde ses IRL och du är hjärtligt välkommen till min butik.Jag kommer ta över huset och börja renovera efter nyår, sen öppnar jag nog bortåt mars någon gång. Ska bli så kul!

    Kram Linda

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3