fredag 5 november 2010

Pelarbord

Webbradion står och spelar afterwork musik (Karlstads Nya Radio 92.2), och det betyder ju att det är helg, IGEN! Det är egentligen inte klokt vad fort veckorna går! Snart jul och om 6 veckor vänder det och blir ljusare igen =)
Efter att gått upp 04.45 fem dagar på raken så är jag nu ganska trött och sliten och hade en liten fundering på att låta klockan ringa lika tidigt imorgon också, bara för att komma på att det är lördag och sovmorgon! Men någon slapparhelg blir det inte, här ska det spacklas, slipas och målas. Än så länge har vi bara sysslat med förarbetet och det är ju lagomt kul, slipdamm överallt, men snart ska det målas och då kommer det bli synliga resultat, som vi förhoppningsvis blir nöjda med. Har haft lite beslutsångest över färgvalet, den är väldigt ljus beige, den bröt knappt något till de vita (råvita) detaljerna som ska vara i köket. Försökte få hem lite prover på mörkare kulörer som bröt mer, men jag tyckte de blev för mörka, så nu har vi köpt den ljusa och är lite beredda på att få byta, men grundmåla ska man ju ändå göra så helt bortkastat är det ju inte. Förhoppningsvis blir det bra med den ljusa färgen också, ljust blir det ju iallafall, och det är ju det vi vill!

När vi fredagshandlade idag köpte jag några blockljus till mitt fat som jag fyndade för 15 kronor på Gengåvan i Karlstad förra helgen. Vi får försöka mysa till det trots allt slipdamm =)



Bordet som jag ställde fatet på är ett gammalt pelarbord som min blivande sambo gjort själv, duktig han!
Har fått tillåtelse att få måla om bordet vitt, tror det kommer blir riktigt tjustigt! Tur vi tog oss en tur till Flügger under veckan och köpte ytterligaren en burk med råvit färg.



Ha en trevlig helg allihop! Kram

2 kommentarer:

  1. Det blir nog jättebra i vitt. Jag borde oxå ge mig ut på loppisrunda imorgon och se om jag kan hitta ett runt bord till vardagsrummet...

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tittade runt lite på din blogg och fastnade på det här inlägget. Vilket fint bord din sambo byggt! Tror också det blir fint i vitt!

    Mvh, Karin

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3