söndag 24 oktober 2010

Allt började med en tallrikshylla

Allt började med ett besök på en loppis. Jag hittade en dammig tallrikshylla som stod undanskuffad i ett hörn. Den var lite rapplig och var laserad i blått. Tog men när jag tittat lite närmare på den så beslöt jag mig för att ge den min kärlek. Han som sålde den tyckte nog inte att den såg mycket ut för världen och sålde den för endast 30 kr till mig!
Ställde undan den här hemma och visste inte riktigt hur jag skulle göra för att pyssla om den...
Senare samma kväll kikade jag runt bland lite inredningbloggar nyfiken på vad man kan hitta på för skoj med en tallrikshylla. Blev lite förvånad över att så många hade använt sig utav just tallrikshyllor i sina inredningar med lantlig stil, och det var ju supersnyggt! Min hjärna började gå på högvarv och jag kom på hur jag skulle förvandla just min tallrikshylla. Man behöver ju verkligen inte låsa fast sig vid att det ska stå just tallrikar på hyllan!

Jag och min blivande sambo hade pratat ett tag på hur vi skulle förändra hans lite äldre hus till ett trivsammare boende för oss båda. När jag började leta efter inspiration kring tallrikshyllan så kände jag liksom hur allt föll på plats, nu vet jag helt plötsligt hur jag vill att det ska se ut! Lantligt, hemtrevligt och samtidigt ljust och fräscht!

 Tallrikshyllan är nu limmad och stabil, samt målad råvit och är verkligen jättefin! Väggarna i köket ska snart målas så det dröjer lite innan den kommer på plats. Men jag återkommer med en uppdateradering så fort den kommit upp och blivit prydd med diverse prylar!


Blå o rapplig

Vit o fin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3