onsdag 25 september 2013

Idag har jag unnat mig...

Jag har varit på väg att boka klipptid länge nu, men hela tiden har det kommit saker i vägen. Tänk att det ska vara så svårt att prioritera sig själv ibland. Men idag åkte jag in till Karlstad och gjorde mig lite höstfin hos Angelica på Clipodrom. Mitt hår blev så ljust och blont i sommar och jag trivs verkligen med att vara naturligt blond. Så min frisör Angelica fick ljusa upp utväxten och fixa en naturlig lock. Klippte upp det lite så det blir lite volym i det och sen gjorde hon fina lockar på mig. Vilken lyx att sitta där mitt på dagen och bli ompysslad och bli stylad. Dessutom fick jag ju en trevlig pratstund med Angelica. Vi var med i samma föräldragrupp när våra barn var små, och eftersom jag inte hade någon frisör som jag hade som vana att gå till, så testade jag att boka in mig hos henne och blev nöjd.


Jag passade på att gå på stan en timme innan det var dags för mig att slå mig ner i frisörstolen. Jag köpte lite nya pyjamasar till Ebba, också fick hon en fin tunika/klänning och tights.

När jag var på ljusparty i söndags så hade värdinnan så fina kaffemuggar. Har varit på jakt efter nya muggar under en längre tid. Har spanat på Greengate och Rice, men eftersom det är dåligt med återförsäljare i Karlstad där jag för det mesta shoppar så har jag haft svårt att bestämma mig. Vill gärna klämma o känna lite innan jag slår till =) Men de här föll jag för direkt jag såg dem, gillar formen, färgerna, motiven också var de förpackade i ursöta små kartonger i samma fina mönster!

PiP-studio
(Muggarna till vänster är i samma mönster som vi har på tapeten i Ebbas lekrum)
 
Greengate
 

Så muggarna idag blev väl någon blandning av dessa stilar skulle man kunna säga...

Kärlek <3
 
Gillar formen på örat och att även det hade lite mönster.
 
Så nu är det bara att komma förbi på fika så jag kan bjuda på kaffe, the eller lite varm choklad i mina nya fina koppar! =)
 
Kram Maria 


1 kommentar:

  1. Har du slutat blogga helt Maria? Saknar dina inlägg ju. Kram.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3