måndag 8 juli 2013

Sommarbilder i motljus



Det är verkligen något speciellt med sommarkvällar alltså!
För att fånga den härliga känslan på bild är det enklast att fota i motljus tycker jag. När solen är låg och man får in fina solstrålar genom linsen kan man få riktigt fina bilder.

Efter en riktigt härlig helg med roliga aktiviter och mycket sol och bad kom måndagen. Men vad gör det, när man får vara hemma och ha semester?!
På förmiddagen var jag och Ebba hemma själva medans sambon åkte iväg för att hämta hem båten som fortfarande stod på vinterförvaring. När han kom hem, fixade jag i ordning mig lite och stack sedan iväg till Karlstad för att besiktiga min gamla Polo. Hur det gick till vet jag inte, men den gick igenom, och vi kan fortsätta köra med den ytterligare ett år, skönt!
När jag kom hem firade vi med pizza och sedan åkte vi ner till stranden och badade en snabbis. Sambon åkte sedan iväg för att polera båten så den blir klar för sjösättning så fort som möjligt.
Jag och Ebba fick då roa oss på egen hand, jag testade kameran medans Ebba sprang och hade roligt ute på vårt nybyggda altandäck.

 
 
 
 
 
Årets första semesterdag kan jag verkligen inte klaga på och det fina vädret ska enligt prognosen fortsätta i flera dagar framåt. 
De bästa somrarna är när det är så fint väder så pass länge att man bara tar det för givet. Fika korgen, badkläder och strandleksaker står alltid redo för sköna dagar vid sjön.
 
Hoppas ni har det riktigt bra, oavsett om ni har semester eller inte!
Kram Maria

 

1 kommentar:

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3