tisdag 29 maj 2012

Hallon och lakritscoupe

I senaste numret av Buffé bjöd de på många bra recept måste jag säga! Både enkla att få till och smaskiga, dessutom något nytt som man inte riktigt testat innan.
När Linda och Nicke skulle komma hit på lite grillat för ett par helger sedan ville jag göra något gott till efterrätt. Något enkelt, man vet ju av erfarenhet att man brukar bli ganska mätt när man äter grillat med diverse tillbehör =) Då hittade jag ett jättebra recept i Buffé-tidningen, något jag tycker ni bör testa!

Lakrits och halloncoupe (4 pers)
2 dl vispgrädde
2,5 dl Kesella Citrus (Ny smak)
Hallon
4 msk krossad Turkisk peppar (godis)
2 dl krossade maränger
Vispa grädden och blanda sedan ner kesellan.
Varva sedan citrusgrädden med hallon, turkisk peppar och maränger.
Garnera med hallon och gärna en kvist med Mynta. 
Fint att lägga upp efterrätter i cocktail-glas eller skålar på fot tycker jag!
Det här var efterrätten jag bjöd på när vi firade morsdag.

Det salta i lakritsen ihop med citrussmaken i grädden och det syrliga i hallonen gör sig verkligen bra tillsammans!

Idag har sambon varit ledig och vi har varit till Karlstad och handlat. Vi köpte en garderob som kommer få stå i Ebbas lekrum, i den ska hon och jag ha våra kläder är det tänkt. Det var ett tag sedan vi skruvade ihop IKEA-möbler, men nu är det dags igen...
Vi köpte även med oss en grind till trappen och lite andra säkerhetsgrejer som behövs här hemma nu när Ebba blir allt rörligare för varje dag som går!

Ha en fin fortsättning på kvällen! Kram Maria 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3