måndag 12 december 2011

Piffat till en IKEA möbel

IKEA är bra på mycket! Prisvärda möbler som gör att man kan förnya sitt hem lite då och då och dessutom för en ganska billig peng. Det tråkiga är att det gärna vill se likadant ut hos fler än oss, det blir lite opersonligt på något sätt. Jag gillar inte att det skriker IKEA när man kommer hem till oss, utan jag vill ha ett hem som är unikt, hemtrevligt och personligt. Då gillar jag när man kan tänka om lite, piffa till möblerna lite och göra så de känns lite annorlunda.
Jag tycker det är fint när man sätter spetstyg innanför glasdörrar, så då kom jag på den briljanta idén att jag kunde göra det på skänken som vi har som tv-bänk.


När vi renoverade vårt tv-rum i somras så ville jag inte att rummet skulle upplevas allt för modernt. Vilket är ganska svårt när man har en STOR platt-tv på den ena väggen... Jag vill att vårt hem ska vara vitt, lantligt och med lite romantiska inslag. Men sen kan man ju inte vara petnoga i varje detalj, vissa saker som tvn och andra teknikprylar vill man ju ändå ha i sitt hem.

Vi har försökt gömma sladdar och apparater så gott det går...
Jag är allergisk mot sladdar!!!

Hela möbeln

I förmiddags var Ebbas farmor och farfar här och fikade. Dem åker till deras sommarställe i Mariestad nu och ville passa på att träffa Ebba lite innan de åker. Vi har planerat att åka dit på juldagen, men vi får se hur väglag och sånt är innan vi åker. Julafton kommer vi att fira hos mina föräldrar.

Efter deras besök fick Ebba lite mat och sedan somnade hon i nästan en timme så då kunde jag passa på att pyssla färdigt med julkorten som nu börjar bli färdiga att lägga på lådan.

Ha en fin kväll, kram Maria

4 kommentarer:

  1. Som sagt.. Ikea finns lite varstans ;)
    Har oxå spets innanför dörrarna fast i högskåpen.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. sv: Ja, öppna förskolan är supermysigt! Vi går alltid på torsdagar här då det är speciellt för unga föräldrar (under 25) och det är så skönt. Det finns ju tyvärr många som har fördomar mot oss som är så "små" och väljer att skaffa barn.

    SvaraRadera
  3. Håller helt med dej! Tvn är inte snygg hemma hos oss heller och verkligen inte "lantlig" men vad gör man?! Ops, har inte börjat med julkorten än... tänkte ta kort på barnen men det har inte blivit av! Måste ta tag i det ikväll!

    Ha en fin luciadag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3