söndag 18 december 2011

En klapp till mig själv...

Min nya älskling
Det blev ju givetvis en vit till mig =)

I år har jag köpt en riktigt fin julklapp till mig själv, en Iphone 4s.
Jag är ingen tekniknörd, men den här prylen gillar jag verkligen! Trodde aldrig jag skulle kunna bli så förtjust i en telefon... Har ju bara utforskat den lite lite än så länge, antar att jag kommer lära mig mer finesser allt eftersom. Trodde den skulle vara svår att komma underfund med, men den är riktigt enkel faktiskt!

Den har en riktigt bra kamera, och som jag har förstått det så är det väl det som är skillnaden på den här nya "s-varianten" jämfört med de tidigare upplagorna. Jag som gillar att fota mycket och hade funderat på att köpa mig en liten behändig kamera att ha med i handväskan, nöjer mig nu med att kunna fota med mobilen.
Telefonen har man ju oftast med sig, att plocka med sig en kamera känns dessutom mer omständigt.

Så, ni Iphone-användare, ge mig gärna tips på appar och annat skoj som ni tycker om att använda!

Sambon är ledig den här veckan så idag tog vi oss en tur till Arvika. Fixade några julklappar, hälsade på sambons faster och handlade lite mat innan vi åkte hemåt igen.
Imorgon blir det ett besök på öppna förskolans baby-cafe på förmiddagen.

Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Hallojsan
    Jättefin telefon du shoppat din lyckost ;)
    Du måste maila mej din adress så jag kan skicka vinsten .
    Ha de så bäst.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Jag är också verkligen i behov av en ny telefon och har funderat på att försöka skaffa mig en. Men de är ju så jävla DYRA! Min graviditetspenning är inte direkt hög. :P Så vi får se hur det blir. Vill ha iallafall! Särrskilt nu när man ska få bebis, då vill man ju kunna ta bilder "in the moment" och det är inte alltid man har med sig den vanliga kameran. Jaja, vi får se hur det blir! :)

    SvaraRadera
  3. Gillar också Iphone. Lite app tips:

    The Wonder Weeks: Berättar om de olika utvecklingstegen som barn går igenom om när.

    Relax Melodies: Spelar våg, regn och andra ljud som vårt barn iaf somnar av så den gillar vi skarpt.

    Runkeeper: Har jag igång när jag är ute och går med barnvagnen för att se hur långt jag gått.

    Tradera: För alla oss tradera junkies :)

    Wordfeud: Som alfapet fast i iphone. Farligt beroende framkallande. Spelar en hel del när jag ammar :)

    SvaraRadera
  4. Låter ju toppen med lilla tjejens sömn! Och fina namn också! ;)

    SvaraRadera
  5. Sv; Det tycker jag absolut att du skall göra.

    SvaraRadera
  6. Men du, en sådan julklapp är du väl värd! Ååååh jag vill också ha en Iphone 4S!! Men det får vänta lite till det för min del, tyvärr!

    God Jul!
    Kram Malene & Melker

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3