lördag 19 november 2011

Tradera-nörd

Sen jag var på Me&I partyt hos Helen för ett par veckor sedan så har jag verkligen blivit förtjust i deras kläder. Eller framförallt i kläder med härliga mönster och färger.
Innan Ebba kom hade jag en föreställning om att få en ljus liten tjej som skulle klä i pasellfärger. Men hon är såpass mörk så jag har kommit på att det är riktigt kul att klä henne i lite skarpare färger och mönster. Jag har även blivit inspirerad utav Elin - En shoppingtokig mamma som älskar pyssel, inredning och mode, hon klär sin dotter Alva i så fina kläder. Så nu den senaste veckan har jag blivit en riktig "Tradera-nörd" och budar och vinner massor av fina kläder till bra priser. Framförallt budar jag på kläder från Me&I, Småfolk, Villervalla och Polarn och pyret. Kläder som jag oftast tycker är lite väl dyra till ordinarie pris, men som man kan hitta till bättre pris om man har lite tur och lägger ner sig lite.

En fin kalasklänning med cupcakes och tårtor på från Me&I

Klänning med pussgrodor från Me&I

Klänningarna kommer ju givetvis inte passa på ett bra tag. Dessa klänningar är i storlek 62/68 och 74/80.
Visst är dem fina?
Fler plagg är på väg hit, visar dem en annan dag!

Idag har solen kikat fram här och vi tog oss en promenad förut. Om ett par timmar dyker en arbetskompis och hans barn upp. Det blir trevligt med fikabesök!

Hoppas ni har en bra lördag! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Fina klänningar, det går ju också att beställa klänningar i fina tyger från Smörsoppens :-)

    SvaraRadera
  2. Så himla söta klänningar, Ebba kommer att bli så fin sen när hon växer i dem! Och vad roligt att jag kan inspirera´:) fast jag varnar att man blir beroende av tradera haha.. Men jag håller med, mycket roligare att köpa begagnade fina märkeskläder, och så är det ju ett bra andrahandsvärde på dem sen! Ha en fin kväll, kram Elin

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3