onsdag 9 november 2011

Mina första år

En riktigt fin bok från Adlibris

Nu har jag fått den här fina boken som jag beställde till Ebba på nätet förra veckan. Fick nys om den när jag läste och såg bilder på den på andra bloggar. Den var verkligen lika fin som jag hade fått för mig! Mycket fina bilder, praktiska fickor att stoppa saker i, bra upplägg med olika flikar med olika teman, blanka sidor där man kan sätta in egna foton också har de använt ett fint typsnitt. Dessutom är den riktigt billig för den kostar inte mer än 139 kronor och Adlibris har ju alltid gratis frakt. Kan det bli bättre än så?
Hade tänkt att det kanske hade varit en bra doppresent att köpa en sådan här bok, men sen kände jag att det är lika bra att skaffa den på en gång så man kan börja fylla i den redan nu. Annars kommer man nog glömma massor av information, och det vore ju väldigt dumt! 




Vi får väl se om Ebba ger mig stunder att sitta och skriva och pyssla med det här...
Sånt här tycker jag är så kul och jag ska vara rädd om den och inte låta henne ha den förrän hon själv kan vårda den själv. Till henne kan jag pyssla ihop en annan pärm med lite inplastade bilder som hon kan ha när hon blir lite större.

I förmiddags var Katrin här och fikade en sväng. Hon var gullig och hade köpt med ytterligare två paket med Libero blöjor till Ebba när hon var över till Norge häromdagen. Efter det bäddade vi ner Ebba i vagnen och tog med henne och Figge ut på en promenad i det soliga och härliga höstvädret. Något man inte brukar vara bortskämd med den här månaden direkt! Sedan var det dags för sambon att åka och jobba kvällen igen.
Dagarna går så himla fort nu när det blir mörkt så fort på eftermiddagarna. Det är minsann inte lätt att känna sig pigg nu när man har en bebis som vill vara vaken lite då och då på nätterna och amma, och det blir ju inte lättare med detta mörker *suck* Jaja, nu fick jag gnälla lite också ;-)
Nu ska vi se om Ebba kanske vill sitta lite i babysittern så jag kan göra iordning några mackor till kvällsmat åt mig!

Ha en fin kväll, kram Maria

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bok! Det är jättekul att titta i den då och då, man blir nostalgisk. Jag som har stora barn nu... :)

    SvaraRadera
  2. den är så fin.. jag skickade den till min syster som bor i Australien

    SvaraRadera
  3. Den boken har jag till Vilma! Men... jag har inte skrivit så mycket tyvärr... Blir nog lätt så med andra barnet för med Vincent var jag mer flitig=) Ska nog plocka fram boken och skriva och sätta in lite fler kort, det är ju faktiskt kul!

    Tack för din fina utlottning, hoppas på vinst nästa gång då!

    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3