söndag 30 oktober 2011

Julklännings-problematik...

Nu när jag fick en dotter så har jag sett fram emot att få klä henne i en riktigt fin julklänning till jul.
Igår gjorde vi oss en sväng till Arvika och jag sprang in på Lindex och KappAhl för att spana in deras bebiskläder. Vi behövde handla på oss några nya bodys i storlek 50 till Ebba och lite annat till oss själva.
Då passade jag ju givetvis på att kolla in julklänningarna som dem börjat plocka fram nu. Jag blev lite besviken när jag märkte att de minsta storlekarna på den fina julklänningarna är 62. Det kommer ju vår lilla tös drunkna i, för så mycket kommer hon inte växa fram till jul, oavsett hur vi än bär oss åt... Vi får hoppas någon annan affär har mindre storlekar på klänningarna eller att Lindex och KappAhl kommer få in fler.

Blev lite kär i en grå fin plyschklänning med gulliga spetsdetaljer, den fanns i storlek 56 och fick följa med oss hem. Men den är inte som en julklänning som jag tänkt mig att den ska se ut, även om jag tror den här klänningen blir riktigt fin med ett par röda strumpbyxor till.

Söt klänning från KappAhl

Det var de här klänningarna jag fastnade för på Lindex, men som tyvärr är för stora...

Bild: lindex.se

Bild: lindex.se

Jag får fortsätta leta helt enkelt, för en julklänning ska hon få! Så det så...
Nu ska vi äta lite lunch och sedan ska jag försöka plocka upp några kartonger. Vi får väl se om lilla Ebba är med på dem noterna...

Ha en fortsatt skön helg! Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Jag har köpt den gråa från Lindex och jag bara längtar så efter att få sätta på henne den.

    SvaraRadera
  2. Alla är mega fina!

    sv: Ja det var så jag kände denna gång också. Då jag var inne med förtidiga värkar så vet man aldrig när hon får för sig att titta ut :) Gick allt bra med lillfröken trots att hon kom lite för tidigt? Vad var orsaken? Hoppas hon mår super bra idag :) kram och ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Åh, den nedre var ju underbar! Trist att den inte finns i mindre!

    SvaraRadera
  4. Svar: Jag tar självklart upp Vega om hon skriker och försöker trösta henne, och sen försöker vi på nytt igen att få henne till att sova. Jag har ju köpt Bed rockers till vår säng så jag vaggar henne till sömns. Jag har blivit tillsagd att inte lägga ner henne i sin säng sovandes. för när hon då vaknar så känner dom inte igen sig och kan bli riktigt rädda och oroliga och då tar det längre tid att få dom lugna och att somna om igen. så därför lägger vi ner henne i hennes säng så hon skall känna igen sig och känna sig trygg i den.

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt att dom inte göra fina klänningar till jul till dom minsta barnen, vad tänkte dom på där egentligen, ska inte dom minsta få vara fina i jul. Hoppas det dyker upp något fint

    SvaraRadera
  6. Men så typiskt, men den grå var jättesöt och blir nog jättefin med lite juliga strumpbyxor :) Angående kistan så är det en spärr så att locket står uppe, men när man tar tag i locket och ska stänga så smäller den igen den sista biten och kan klämma fingrarna i kanterna, för i mitten är den urgröpt eller vad man kallar det :) Fast det skulle inte förvåna mig om det är vi som skruvat ihop den helt fel haha.. Ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3