fredag 26 augusti 2011

Hemma hos Katrin

Idag har jag varit och hälsat på min arbetskamrat Katrin och hennes son Elis. Vi har inte riktigt umgåtts privat förut, men nu i sommar har vi setts ett par gånger och har det alltid riktigt trevligt ihop. Vi bor inte så långt ifrån varandra, fast hon bor ännu längre ut i skogen än vad jag gör om man säger så... ;-)
Var osäker på om jag skulle hitta ut till dem, det är en hel del kringel-krokiga vägar innan man är framme, men fram kom jag! Katrin gillar djur och har tillsammans med sin sambo inte mindre än sex hästar hemma på gården, varav 3 ponnys, ett gäng med ankor, fyra katter, en hund, och lite kaniner.

Ankor är sköna djur!


Söta ponnys

Ett av utehusen hade hon prytt med diverse loppisfynd

Tusen tack för den goda maten och fikat! Så kul att se hur ni bor och umgås och snacka lite skit =)
Jag fick även med mig ett helt gäng med ägg som ankorna värpt, det ska bli kul att testa att baka något smaskigt med dem.

Nu blir det filmmys här hemma, "Hur många lingon finns det i världen".
Imorgon blir det nog ett besök på "baklucke-loppisen" här i Värmskog och en tur till Nysäters-mârten (marknad).
Önskar er en trevlig helg, kram Maria

1 kommentar:

  1. Hejsan
    Låter som du haft en toppendag :)
    Ankorna ser mysiga ut hi hi
    Mysigt hon gjort på uthuset .
    Ha en skön myskväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3