söndag 28 augusti 2011

Baka med ankägg

Jag berättade häromdagen att jag fick med mig en kartong med ägg när jag var och besökte Katrin. Det är hennes ankor som värpt dem, det kan man ju kalla närproducerat!
Så idag när sambon var snäll och fixade iordning färsk lax och potatis till middag, så tänkte jag vara snäll tillbaka och göra iordning en sockerkaka till kvällsfikat. Spännande att baka med äggen jag fick!


Gulorna var även större än normalt


Ser smaskigt ut va? Gul o fin
Tusen tack Katrin för äggen =)

På eftermiddagen har jag varit ute i garaget och målat, nu är det snart hörnskåpet färdigt! Sambon har grävt lite utanför vår nya ytterdörr där det ska komma upp en ny trappa såsmåningom. Också har vi rensat ut tvättstugan lite, tagit bort dörrfoder och tvättat upp det som låg i tvättkorgarna. Så visst är vi väl värda lite sockerkaka såhär på kvällskvisten?!
Så nu blir det soffan resten av kvällen, med mina svullna fötter i högläge.
Imorgon tar vi nya tag här i huset där projekten aldrig tar slut ;-)

Ha en riktigt skön söndagkväll, kram Maria

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för den fina orkiden, den står i köksfönstret. Den måste ju ha bästa platsen. Roligt att du tyckte om äggen =). Väntar med spänning på att se hur hörnskåpet ter sig i fina rummet. // Katrin

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3