söndag 1 maj 2011

Vår altan

Äntligen är vår altan rengjord och vi tillbringar allt mer tid där. Vi har faktiskt suttit här ute och ätit middag i flera veckor. Tänk att maten kan smaka så mycket bättre utomhus! ;-)
Allt är så grönt och fint nu såhär i början av våren och man kan sitta ute i timtal och bara njuta!

Altanräcket är rengjort och ser återigen vitt och fint ut

Även taket är tvättat.
I taket sitter det "spottar" som gör av vi får fint ljus där även kvällstid.

Möblerat

Längtar efter att se vårt äppelträd blomma i bakgrunden

Den fina Green-Gate duken köpte jag hos "Ett hus i vitt"
Glastyngderna till duken köpte jag på ICA MAXI

Igår hade vi en hel del gäster här hemma. Mamma och pappa kom hit och hade med sig min farfar och hans sambo Eila. Min syster Jessica kom hit med sina barn Emil och Rasmus och även min bror Marcus hittade ut hit. Vi bjöd på grillat och hade ett par mysiga timmar på altanen!
Vi struntade dock i att gå och titta på brasan eftersom min röd-vite älskling inte alls gillar fyrverkerier.

Nej, nu ska jag gå ut en stund och hjälpa sambon räkna ut hur vårt staket som vi ska bygga ska se ut!
Ha en riktigt skön första maj, kram Maria

5 kommentarer:

  1. Livet utomhus är allt härligt! Jag bara njuter just nu.

    Kramar Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilket fint tak!!!!!
    Önskar dig en riktigt skön vecka min vän!
    Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Har just varit inne och beundrat bilderna från ert stora renoveringsprojekt. Wow så fint ni får det! Måste vara så kul att se det växa fram! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Halloj!

    Vilken mysig altan..

    Samma här, har fått köpa mammabyxor för det började strama lite i mina vanliga byxor :)

    Hoppas du mår bra och att ni hade en härlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Härlig altan.
    Altanen är älsklingplatsen sommarhalvåret. Nu letar jag efter nått att ha som vindskydd. Helst slippa pinnvävsjalusier men får nog bli såna i gavel i år trots allt.

    Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3