måndag 23 maj 2011

A cup of tea

Under ett tag har jag köpt på mig ganska mycket te. Massor av olika sorter som jag förvarar i fina små plåtburkar, som jag har lite här o var i köket.

Uppe på tallrikshyllan finns 2 av burkarna

Men av någon anledning så har vi inte druckit speciellt mycket te. Kanske för att vi inte riktigt har några fina koppar att dricka ur... Så igår när jag var med mamma in till stan och vi gick in på Indiska så kunde jag inte motstå att köpa dessa två handmålade koppar med tillhörande fat.


Gillar dem skarpt och tycker guldkanten är en fin detalj på dem

Så sena sommarkvällar kommer jag sitta ute på altanen med en bra bok (eller datorn), en kopp gott te i någon av dessa fina koppar och kanske något gott smaskigt bröd som jag bakat. Sämre än så kan man ha det! =)
Hoppas ni haft en bra start på nya veckan allihop! Kram Maria

4 kommentarer:

  1. du måste åka till sunne till min systers butik du :)
    som gillar plock o fint !!
    kolla sidan www.ulvsbygarden.net

    SvaraRadera
  2. Jättesöta koppar helt underbara ,förstår att du vill sitta o dricka lite te i dom o bara mysa .
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  3. Härliga drömmar om lugn, ro och en god bok... och en kopp gott te.

    Må så gott!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. jättesöta koppar! / Johanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3