fredag 1 april 2011

Lapptäcke

Tusen tack för alla gulliga gratulationer här på bloggen och på facebook, vad gulliga ni är! =)

När jag har gått hemma så har jag börjat pyssla lite. Jag blev inspirerad av Jenny med bloggen Jenny och vovvarna som i sin tur har blivit inspirerad av Gerda och gjort ett fint lapptäcke. Jag tog mina små stuvbitar som jag köpte på Panduro, Tilda-tyger, åkte hem till mamma och pappa för att låna symaskinen och gjorde ett eget lapptäcke. Först hade jag tänkt att göra ett täcke att ha i barnvagnen eller i spjälsängen, men nu har jag nog kommit på att jag skulle vilja ha det som en "lek-filt" på golvet istället, och då behöver jag göra det lite större och får nog sätta mig och klippa till lite fler bitar.


Med tanke på att jag inte suttit framför en symaskin sen jag gick i mellanstadiet så är jag hyfsad nöjd. Det är lite snett och bitarna kanske inte ligger på rad överallt, men det är väl lite charmigt att det ser hemmagjort ut?!
Jag kände att det kanske blev lite för rosa, så jag köpte ett ljusblått fleecetyg att sätta på baksidan av täcket. Sen ska jag köpa ett tunt täcke att stoppa i så det blir en riktigt mjuk och skön filt att sitta och ligga på.

Mattes älskling!

Figge Bus tyckte det var väldigt bra att jag hade sytt en filt åt honom... Hmm

Ha en riktigt skön fredagkväll! Kram Maria

4 kommentarer:

  1. Snyggt det blev. Tilda tygerna är så fina.
    Figge verkar nöjd.hoppas han mår bättre idag.

    Ha en skön helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Lena Johansson1/4/11 10:41 em

    Du får göra en till Figge också förstås,


    så han inte blir kall om lilla magen ;-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Kul att fa vidarebefordra lite inspiration

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten hälsning/kommentar till mig, då blir jag sååå glad! <3